Hellvik Hus har landets mest fornøyde boligkunder – for tredje gang!

Hellvik Hus vinner utmerkelsen «Årets mest tilfredse kunder» i 2022. Hellvik Hus Inderøy stikker av med premien som beste forhandler i eneboligklassen, og Hellvik Hus Karmøy får en plassering på topp 10 listen.

Det viser tall fra Prognosesenterets årlige bransjemåling.

– Vi er veldig stolte! Dette er en anerkjennelse til alle forhandlerne våre som står på og jobber hardt hver eneste dag for å innfri visjonen vår «Bygg med glede», sier Mikal Stapnes, kjedesjef i Hellvik Hus.

Fra venstre: Boligkonsulent Erling Tronhus og daglig leder Anders Dahl i Hellvik Hus Inderøy sammen med kjedesjef Mikal Stapnes og Hege Retterholt på marked.

Vinner for tredje gang

Dette er tredje gang at Hellvik Hus har landets mest fornøyde boligkunder. Sist vi mottok premien var i 2020 og 2016.

Utmerkelsen «Årets mest tilfredse kunder» gis til den husbyggerkjeden som gjør det best på kundetilfredshet (KTI). Hellvik Hus kjeden vant med en KTI på 77 av 100 og Hellvik Hus Inderøy fikk en score på hele 95.

KTI måles ved at kundene gir sin boligbygger poeng ut fra en rekke kriterier, etter overtakelse av ferdig bolig. Alle de største boligbyggerkjedene i landet er med.

– Som boligbygger er det svært viktig å ha fornøyde kunder, noe visjonen vår gjenspeiler. Derfor har kundetilfredshet vært høyt på agendaen på alle våre interne samlinger i flere år. Alle Hellvik Hus-kunder skal føle seg ivaretatt på en god måte. At vi nå har fått denne utmerkelsen tre ganger er et bevis på at vi gjør mye riktig, sier Stapnes.

Nå som Hellvik Hus kjeden har vunnet i EAT klassen, vil fokuset være å heve dagens tall ytterligere og jobbe mot å motta samme pris innen EET (Prosjektklassen).